Kwaliteit bij Aveleijn
De mensen voor wie en met wie wij werken verdienen de beste zorg. Dat is de kern van ons bestaan. Binnen Aveleijn hebben medewerkers dan ook de ambitie om de kwaliteit van zorg en ondersteuning (ondersteunen) voor de cliënten continue te verbeteren (ontwikkelen). Dat doen we vooral door het zoeken van het persoonlijke contact (ontmoeten) met de cliënt. Daarin komen onze kernwaarden ontmoeten, ondersteunen en ontwikkelen naar voren.
Werken aan kwaliteit
Kwaliteit die van belang is voor de cliënt ontstaat in de relatie tussen cliënt (en verwanten) en medewerker (en het team). Daarom werken wij aan drie kernresultaten; de waardering van cliënten en verwanten, de waardering van medewerkers en de geleverde zorg in de praktijk. Ons eigen kwaliteitssysteem ondersteunt ons. Het kwaliteitssysteem gaat uit van een balans tussen werken vanuit waarden en vakmanschap en het werken vanuit regels en beheersing van risico’s die ertoe doen.
We zetten kwaliteitsinstrumenten in die aansluiten op onze kernwaarden. De resultaten laten we zien in ons kwaliteitsrapport. Ook wordt jaarlijks door een onafhankelijke partij getoetst of we waarmaken waar wij voor staan. We gebruiken de ISO9001:2015 norm als meetlat.
Verbeteren
Een kwaliteitssysteem of certificaat is geen einddoel. Aveleijn blijft zichzelf ontwikkelen en verbeteren, we willen dat de kwaliteit die wij bieden steeds tot de beste in de sector behoort. Daarvoor hebben we aandacht voor de wereld om ons heen. Aveleijn speelt proactief in op actuele veranderingen en hervormingen in de zorg. Maar we kijken ook vooral naar binnen. Reflectie is in ons handelen verankerd en leert ons elke dag te verbeteren. Onze kwaliteitsinstrumenten zoals waarderingsonderzoek, evaluaties en interne kwaliteitsaudits maken onderdeel uit van ons leerproces.
Bekijk hier de meest recente kwaliteitsrapporten van Aveleijn.
2023
> Bekijk hier het online kwaliteitsrapport van 2023
2022
> Bekijk hier het online kwaliteitsrapport van 2022
2021
> Bekijk hier het online kwaliteitsrapport van 2021
2020
> Bekijk hier de illustratie van het Kwaliteitsrapport 2020
> Bekijk hier de bladerbare versie van het Kwaliteitsrapport 2020
2019
> Bekijk hier de illustratie van het Kwaliteitsrapport 2019
> Bekijk hier de bladerbare versie van het Kwaliteitsrapport 2019
2018
>Bekijk hier de illustratie van het Kwaliteitsrapport 2018
>Bekijk hier de bladerbare versie van het Kwaliteitsrapport 2018
2017
>Bekijk hier het Kwaliteitsrapport 2017
>Bekijk hier de verkorte versie van het Kwaliteitsrapport 2017
Vragen over kwaliteit?
Heb je vragen over het kwaliteitssysteem, klanttevredenheid of onze werkwijze? Stuur dan een e-mail naar kwaliteit@aveleijn.nl.