Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

074-2556600 [javascript protected email address]
Twente Werken bij

Aanmeldprocedure Aveleijn

Procedure Aanmelden Wonen

Als je op zoek bent naar een woonplek bij Aveleijn, dan kan je je aanmelden via de knop “Aanmelden Wonen”. Dit opent het aanmeldformulier.

Het aanmeldformulier wordt via een beveiligde verbinding verstuurt naar afdeling Cliëntadvies. In het formulier vragen wij om zoveel mogelijk relevante informatie mee te sturen. Het is aan te raden om deze informatie paraat te hebben voordat het formulier wordt ingevuld. De aanmelder is verantwoordelijk voor het aanleveren van een volledig dossier.

Voorbeelden van relevante informatie zijn:

  • een psychologisch onderzoeksverslag/diagnostiek
  • kopie indicatiebesluit, indien aanwezig
  • zorg-/ondersteuningsplan en behandelplan
  • levensgeschiedenis
  • schoolverslag(en), indien je nog naar school gaat (of school onlangs hebt verlaten)

Cliëntadvies gebruikt deze informatie om een zo goed mogelijke inschatting te kunnen maken welke locatie het beste aansluit bij de woonwens en zorgvraag van de cliënt. Vaak wordt er via telefoon of email contact opgenomen om de woonvraag verder te bespreken.

Als de aanmelding beoordeeld is, wordt er een Status aangekoppeld. Binnen Aveleijn hanteren wij drie statussen. Cliëntadvies neemt altijd contact op om de correcte status te bepalen.

  • Actief Wachtend: er is sprake van een urgente woonvraag. Er is geen specifieke woonwens, maar er moet wel rekening gehouden worden met de zorgvraag. Cliëntadvies kijkt bij deze status heel Aveleijn breed wat passend zou kunnen zijn. Om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen, is het cruciaal dat het dossier compleet aangeleverd wordt. Zonder compleet dossier kunnen wij geen intake inplannen en kunnen wij niet verder gaan met de aanmelding. Een intake vindt altijd plaats met een gedragswetenschapper en eventueel de manager van de locatie. Een aangeboden plek moet altijd geaccepteerd worden om in deze status te mogen blijven staan.
  • Voorkeur Wachtend: de cliënt heeft een duidelijke voorkeur wat betreft locatie of woonplaats. Cliëntadvies zal rekening houden met deze woonwens en de cliënt beoordelen voor locaties die passen bij de woonwens en de zorgvraag van de cliënt. Als het dossier beoordeeld is, zal er een Wachtlijst Oriëntatie gesprek plaatsvinden met of zonder gedragswetenschapper. Aan de hand van deze intake wordt de cliënt op een passende wachtlijst gezet.
  • Voorzorg Wachtend: de cliënt heeft op dit moment geen woonwens en meldt zich uit voorzorg aan. Er hoeft geen uitgebreid dossier meegeleverd te worden en door middel van telefonisch contact wordt de woonwens en zorgvraag besproken. De cliënt bouwt wachtdagen op, maar wordt nog niet uitgenodigd voor gesprek. Op het moment dat er toch een woonwens ontstaat, zal de aanmelder opnieuw contact op moeten nemen met Cliëntadvies. Cliëntadvies zal de status dan aanpassen.

Bij een intake of wachtlijst oriëntatie gesprek is de Cliëntadviseur verantwoordelijk voor het schrijven van een verslag. De gesprekken vinden plaats op het Bestuurscentrum in Borne of op een woonlocatie.

Voor alle aanmeldingen geldt dat een cliënt pas officieel op een wachtlijst staat op het moment dat er een Intake of Wachtlijst Oriëntatie Gesprek heeft plaatsgevonden. Mocht uit de intake blijken dat Aveleijn de geschikte aanbieder is, dan zullen het aantal wachtdagen tellen vanaf de aanmelddatum.