Begin deze maand was het dan zover: het 10-jarig bestaan van De Schup. Op deze feestelijke dag kwamen deelnemers, begeleiders, verwanten, kennissen en andere betrokkenen samen in Borne om dit bijzondere jubileum te vieren.
De zon liet zich volop zien, terwijl koude drankjes voor de nodige verkoeling zorgden. Er volgde een heerlijke barbecue en een DJ zorgde met swingende muziek voor de sfeer en wist het publiek enthousiast te maken.
Tijdens de middag werden er onderling veel mooie herinneringen opgehaald. Er werd gelachen om verhalen van vroeger en stilgestaan bij alles wat De Schup in de afgelopen tien jaar heeft bereikt. Ook werden er door deelnemers en managers mooie woorden gesproken over de vaste begeleiders Jos, Guus en Rob. Deelnemer Bjorn benoemde dat iedereen altijd voor elkaar klaarstaat en dat het de allerbeste tuinploeg van de wereld is.
Voor veel deelnemers is De Schup meer dan alleen een tuinploeg. Het is een plek waar mensen samenkomen, elkaar helpen en waar iedereen zichzelf kan zijn.