Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

074-2556600 [javascript protected email address]
Twente Werken bij

Cliënttervredenheidsonderzoek WMO/Jeugd 2024

Bij Aveleijn vinden we het belangrijk om te weten hoe onze cliënten de zorg en ondersteuning ervaren. Begin 2024 voerden we daarom samen met Ipso Facto opnieuw een cliënttevredenheidsonderzoek uit binnen het sociaal domein (WMO/Jeugd).

Het onderzoek richtte zich op ambulante cliënten, cliënten bij dagbesteding, ouders van kinderen op de KDC's en op jeugdigen op woonlocaties. Dankzij input van collega’s is de aanpak verbeterd t.o.v. 2021. Er is gekozen voor een benadering op maat per doelgroep, met brieven, online vragenlijsten en – bij jongeren van De Molenwiek – persoonlijke interviews.

De respons steeg met 10% ten opzichte van 2021, naar een gemiddelde van 36% (n=309). Opvallend waren de stijgingen bij dagbesteding (van 10% naar 56%) en KDC (van 21% naar 50%).

De resultaten zijn bemoedigend:
- 80% van de ambulante cliënten is zeer tevreden.
- Ook daglocaties en KDC laten veel positieve waarderingen zien.
- De algemene tevredenheid over Aveleijn blijft hoog.

Enkele reacties: “Ons zoontje gaat met plezier naar het KDC en komt lachend thuis. Dat is het allerbelangrijkste voor ons als ouders.” “Er wordt goed naar ouders geluisterd en alles gebeurt in overleg.”

De resultaten zijn inmiddels gedeeld met betrokken teams, en worden nog gedeeld met cliëntenraden en gemeenten.

Dank aan alle cliënten en vertegenwoordigers die hun stem hebben laten horen!


Wil je de uitkomsten van het CTO lezen?

Klik hier voor de samenvatting

Klik hier voor het hele rapport