Kom je kennis maken?
Ben jij (bijna) in het bezit van een zorgdiploma en aan het oriënteren naar een volgende stap in je loopbaan? Als begeleider bij Aveleijn geef je écht betekenis aan het persoonlijk levensverhaal van cliënten.
Onze kernwaarden: ontmoeten, ontwikkelen en ondersteunen zijn verweven in alle aspecten binnen onze organisatie.
Het vak van begeleider
Doordat jij achterhaalt wat de behoefte van de cliënt is en je dit in overleg blijft onderzoeken, lukt het om samen ontwikkelingsstappen te zetten en doelen na te streven.
Jouw ondersteuning en begeleiding kan bijvoorbeeld zorgen voor dat extra beetje zelfvertrouwen en daarmee levert dit werk bijdrage aan een leven vol betekenis.
Onze missie is ons uitgangspunt en dit doen wij samen.
De cliënt staat bij ons centraal. Jij werkt op een professionele en authentieke wijze, waarbij je rekening houdt met de emotionele ontwikkeling en beleving van de cliënt. Je bent gericht op talenten en hebt tegelijkertijd oog voor de kwetsbaarheid.
Wij kennen diverse begeleidende functies. Je kunt je inzetten als ondersteunend begeleider, persoonlijk begeleider of senior begeleider. Ook kun je werken als geregistreerd (gezins)begeleider.
Aveleijn
Onze zorgprofessionals bieden ondersteuning, begeleiding en behandeling aan bijna 3000 cliënten op de meer dan 80 locaties in Twente én de Achterhoek. De diverse woonlocaties, dagbestedingslocaties en ambulante begeleidingsteams zijn lokaal vertegenwoordigd.
Wij begeleiden cliënten met een licht verstandelijke beperking en/of lage sociale redzaamheid in alle levensfasen. Onze doelgroep is zeer breed. Wij begeleiden zowel individuele cliënten als gezinnen. Er kan tevens sprake zijn van bijkomende problematiek.
Op ons Behandel en Adviescentrum zijn vaktherapeuten en behandelaren werkzaam. Onze stafafdelingen zijn gevestigd op het bestuurscentrum in Borne. Zij ondersteunen het primaire proces op het gebied van o.a. ICT, HR, administratie, innovatie en communicatie.
Op dit moment zijn er ruim 2000 medewerkers werkzaam bij Aveleijn, 800 vrijwilligers die zich inzetten en 300 stagiaires die kennis maken met ons mooie vak!
Oriënterend gesprek
Ben je benieuwd naar jouw mogelijkheden binnen onze organisatie en wat jij kunt betekenen?
Wij gaan graag met je in gesprek om nader kennis te maken en je in te lichten over de diverse locaties, doelgroepen en werkzaamheden.
Wil je werken op een woonlocatie, ambulant of flexibel inzetbaar zijn door op diverse locaties werkzaam te zijn en onze doelgroepen beter te leren kennen? Bij ons is het mogelijk om op een vaste locatie te gaan werken of onderdeel te worden van onze ondersteuningspool met nu al een team van 50 begeleiders!
Het mooiste zou natuurlijk zijn als we jou, naar aanleiding van ons gesprek, direct kunnen voorstellen bij een manager voor een openstaande vacature.
Is er op dat moment geen passende functie/plek beschikbaar binnen Aveleijn, dan is het mogelijk om in portefeuille te blijven.
Dit betekent dat de recruiter de komende periode samen met jou gaat kijken naar de opties binnen Aveleijn die passen bij jouw wensen.
Wat zoeken wij in een collega?
- Je hebt een relevante beroepsopleiding afgerond, zoals Maatschappelijke Zorg niveau 3 of 4, Verpleegkunde, Verzorgende IG, SAW, SPW, MWD, Social Work of vergelijkbaar agogisch.
- Je komt ook in aanmerking voor de functie van ondersteunend begeleider als je Social Work volgt en een overgangsbewijs kunt aantonen van het 2e naar het 3e leerjaar.
- Je hebt affiniteit met één van onze doelgroepen; volwassenen, kind, jeugd en gezin, ouderen, mensen met een ernstig meervoudige beperking of intensieve begeleiding en behandeling
- Je hebt inzicht in je eigen handelen en je bent in staat te relativeren
- Je voelt je echt ambassadeur van onze organisatie
- Je kunt methodisch werken vanuit een oplossingsgerichte houding
- Je kunt uitstekend communiceren in alle voorkomende situaties en op verschillende niveaus
Wat bieden wij jou?
Je gaat werken in een waarden gedreven en financieel gezonde organisatie waar goed werkgeverschap hoog op de agenda staat. Aveleijn behoort tot “de beste werkgevers”! (https://www.beste-werkgevers.nl/wie-zijn-het/). Wij zetten jou als medewerker centraal en bieden daarom het volgende:
- Ontwikkelingsmogelijkheden in scholing, coaching en taken. Voor elk van de afzonderlijke doelgroepen zijn specifieke verdiepende scholingen te volgen
- Een dynamische baan in een uitdagende werkomgeving met doorgroeimogelijkheden
- Een zeer betrokken werkgever en collega's
- De arbeidsvoorwaarden conform de CAO Gehandicaptenzorg worden gehanteerd
- Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals collectieve ziektekostenverzekering, het meerkeuzesysteem en een eindejaarsuitkering van 8,33%
- Onze digicoaches bieden jou de kans om je verder te ontwikkelen in digitale vaardigheden. Vanzelfsprekend verwachten we bij aanvang een basis beheersing.
- Breng jij als medewerker straks zelf iemand aan voor Aveleijn? Dan ontvang je van ons, na indiensttreding van deze nieuwe collega, als beloning een financiële attentie.
Ben jij geïnteresseerd in een oriënterend gesprek?
Laat het ons weten door je interesse toonbaar te maken door het onderstaande formulier in te vullen. Wij nemen graag contact met je op om een kennismakingsgesprek te plannen.
Heb je vragen over de begeleidende functies (of andere functies) binnen Aveleijn?
Hiervoor kun je contact opnemen met onze recruiters via sollicitatie@aveleijn.nl of 06-10034032.
Voor onze huidige vacatures kun je kijken op onze website: https://www.aveleijn.nl/werken-bij.