Cookie instellingen

Onze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring. Wilt u de website bezoeken en cookies accepteren?
Lees ons privacy beleid.

Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

074-2556600 [javascript protected email address]
Twente Werken bij

Afdeling Cliëntadvies

Op dit moment zijn wij bezig met vernieuwde formulieren met betrekking tot het aanmelden. Daarom werken de aanmeldfomulieren op dit moment niet. Heb je vragen rondom aanmelden? Neem dan, tijdens kantooruren, contact op met de afdeling clientadvies 074 255 66 16.

Het team

Het team van Cliëntadvies bestaat uit cliëntadviseurs en gedragswetenschappers. We verwerken de aanmeldingen voor wonen (24-uurszorg) en beheren de wachtlijsten van de woonlocaties. Bij ons ontvang je persoonlijk advies op basis van zorgvraag en indicatie. Aveleijn heeft een groot aantal woonlocaties in een open setting, voor jong en oud en ingericht op verschillende leeftijden en zorgvragen. Je vindt de locaties verspreid over Twente en in de gemeente Berkelland.

Heb je een vraag rondom wonen? Neem gerust contact met ons op om te overleggen over het best passende aanbod en eventuele wachttijden.We zijn te bereiken op werkdagen via telefoonnummer 074-2556616 of via de mail: clientadvies@aveleijn.nl

Aanmeldproces voor wonen bij Aveleijn

  1. Om te kunnen wonen bij Aveleijn moet je een passende indicatie hebben. Je verblijf en zorg worden betaald uit deze indicatie.
  2. Vul online het aanmeldformulier wonen in. Stuur alle gevraagde informatie mee. We hebben deze informatie nodig om je vraag goed te kunnen beoordelen.
  3. Als je het formulier en de gevraagde informatie binnenkomt, beoordelen we of je in aanmerking komt voor een gesprek/intake. Zo ja dan plannen we dit samen in. In het gesprek maken we verder kennis met elkaar.
  4. Als je in aanmerking komt voor wonen bij Aveleijn en er komt een passende plek vrij, dan nemen we contact met je op.

>Bekijk de uitgebreide uitleg over de aanmeldprocedure.>Lees meer informatie over de verschillende passende indicaties.

Wachtlijsten

Cliëntadvies beheert de wachtlijsten en is op de hoogte van de wachttijden van de woonlocaties van Aveleijn. Omdat de wachttijd van veel zaken afhangt, kunnen we hierover geen informatie op de site vermelden. Wil je informatie over de wachttijd van een locatie, neem dan gerust contact met ons op.

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Het vinden van passende zorg en ondersteuning kan ingewikkeld zijn. Wil je hulp of advies bij het aanvragen of organiseren van zorg? Een cliëntondersteuner kan je helpen. Cliëntondersteuning is gratis en onafhankelijk.

Er zijn verschillende manieren om cliëntondersteuning te krijgen.

Via het zorgkantoor

Als je een Wlz-indicatie hebt, kun je terecht bij een cliëntondersteuner via het zorgkantoor. Het zorgkantoor levert zelf ondersteuning en heeft afspraken met organisaties voor cliëntondersteuning.

Via de gemeente

Je kunt terecht bij een cliëntondersteuner via de gemeente als je hulp en advies nodig hebt op het gebied van zorg en ondersteuning, jeugdhulp, participatie, onderwijs, welzijn, wonen, werk en inkomen. De gemeente kan je in contact met cliëntondersteuning brengen.

Op de website www.clientondersteuning.co.nl lees je meer over cliëntondersteuning en waar je een cliëntondersteuner vindt.